HOJO w mediach

Artykuł w Real Estate Manager

magazyn real estate manager

Na łamach 2 numeru, kwiecień-maj 2017, czasopisma „Real Estate Manager” poświęconemu tematyce zarządzania nieruchomościami komercyjnymi, udzieliliśmy wywiadu dotyczącego przechodzenia branży czystościowej do e-commerce. Jeżeli chcecie wiedzieć jak duży potencjał niesie ze sobą sprzedaż usług online, zapraszamy do lektury.

artykuł: Rewolucja w zamawianiu usług czystości

HOJO Clean e-Gazelą Biznesu 2015 roku, sprzątanie biur, mieszkań

Chcemy się pochwalić, że zostaliśmy wyróżnieni w rankingu e-Gazele Biznezu 2015.

W rankingu wyróżnione zostały najdynamiczniej rozwijające się firmy w branży e-commerce w Polsce. Organizatorem jest "Puls Biznesu", a partnerami Poczta Polska, Bank Pocztowy, MasterCard oraz BIG InfoMonitor.

W powszechnej opinii rynek e-handlu jest anonimowy, a zarządzający sklepami internetowymi schowani są za monitorami komputerów. Założeniem rankingu najbardziej dynamicznych firm e-commerce jest pokazanie ludzi stojących za polskim handlem internetowym i nagrodzenie najlepszych. 

 

Cieszymy się, że HOJO znalazło się w gronie tych firm e-commerce, które budzą zaufanie i sympatię wielu klientów, ale także prestiżowych magazynów biznesowych oraz znanych globalnych marek. 

Dziękujemy za zaufanie, jakim nas obdarzyliście!

 

Szara strefa i jej wpływ na polską gospodarkę w tym na rynek sprzątania w Polsce, sprzątanie biur (wg. HOJO Clean)

Według ekspertów, budżet państwa najbardziej drenują transakcje gotówkowe w szarej strefie. Eksperci wyliczyli, że w 2014 roku wartość transakcji gotówkowych w szarej strefie miała wartość 215 miliardów złotych, co stanowi 12,4% polskiego PKB. Transakcje w szarej strefie odbywają się wyłącznie w formie gotówkowej. Oznacza to, że elektroniczne rozliczanie transakcji ma istotny wpływ na jej ograniczenie. Dlatego w krajach rozwiniętych gospodarczo, w których większość transakcji odbywa się bezgotówkowo, zjawisko szarej strefy jest dużo mniejsze. Jak wynika z raportu „Wakacje z kartą – sezon letni 2015 w liczbach” przygotowanego przez Polskie ePłatności, tego typu transakcje zyskują również na popularności w naszym kraju – w tegoroczne wakacje dokonano 30 procent więcej płatności bezgotówkowych niż w roku poprzednim.

Szara strefa to duży problem dla biznesu, ponieważ niszczy rynek i przyzwyczaja konsumentów do nierealnych stawek za usługi. Dlatego też firmy takie jak HOJO Clean Clean Clean muszą zmagać się z jednej strony z nieuczciwą konkurencją, a z drugiej strony edukować rynek i przekonywać klientów do rozwiązań droższych, ale i w efekcie bezpieczniejszych. W branży związanej ze sprzątaniem nadal wiele osób działa w szarej strefie, choć odsetek ten jest niższy w usługach typu B2B. Wpływa na to wyższa jakości usług oraz fakt, że przedsiębiorcy nie mają czasu na przeszukiwanie tysiąca ofert, żeby znaleźć tę, która będzie spełniała ich oczekiwania związane zarówno z ceną jak i jakością usług. Dlatego zdecydowaliśmy się na stworzenie platformy internetowej oferującej usługi sprzątania dla firm, dostępne w formie pakietów Biznes Clean – mówi Tomasz Wójkowski, CEO HOJO Clean Clean Clean, firmy zrzeszającej wykonawców usług sprzątania.

Źródło: http://biznestuba.pl/biznes-na-zywo/szara-strefa-i-jej-wplyw-na-polska-gospodarke/

„Szara strefa w polskiej gospodarce w 2015 roku”, sprzątanie biur, według HOJO Clean i na rynku sprzątania w Polsce

Z raportu „Szara strefa w polskiej gospodarce w 2015 roku” wynika, że może ona również pozytywnie oddziaływać na gospodarkę. Przykładem są osoby o najniższych kwalifikacjach, które dzięki szarej strefie mają możliwość uzyskiwania dochodów, dzięki czemu zawęża się obszar ubóstwa i odciążają się wydatki państwa na pomoc społeczną. Co więcej, osoby te zarobioną na czarno gotówkę wydają w ramach legalnej gospodarki.

 

Według obliczeń IBnGR wartość szarej strefy w Polsce jeszcze w tym roku będzie wynosiła 372 miliardy złotych. Oznacza to, że od 2011 roku wzrosła o 34 miliardy. Prognozy wskazują, że stanowi ona nieco ponad 19 procent PKB.

 

Do głównych przyczyn prowadzenia działalności w szarej strefie zaliczają się: wysokie podatki, skomplikowany system podatkowy, nadmierne regulacje w gospodarce, a także niesprzyjające przedsiębiorcom prawo. Szara strefa obecna jest w wielu obszarach – budownictwie, handlu, rolnictwie i różnego rodzaju usługach – od produkcji odzieży, przez handel przygraniczny, po usługi sprzątania.

 

Szara strefa to duży problem dla biznesu, ponieważ niszczy rynek i przyzwyczaja konsumentów do nierealnych stawek za usługi. Dlatego też firmy takie jak HOJO Clean Clean Clean muszą zmagać się z jednej strony z nieuczciwą konkurencją, a z drugiej strony edukować rynek i przekonywać klientów do rozwiązań droższych, ale i w efekcie bezpieczniejszych. W branży związanej ze sprzątaniem nadal wiele osób działa w szarej strefie, choć odsetek ten jest niższy w usługach typu B2B. Wpływa na to wyższa jakości usług oraz fakt, że przedsiębiorcy nie mają czasu na przeszukiwanie tysiąca ofert, żeby znaleźć tę, która będzie spełniała ich oczekiwania związane zarówno z ceną jak i jakością usług. Dlatego zdecydowaliśmy się na stworzenie platformy internetowej oferującej usługi sprzątania dla firm, dostępne w formie pakietów Biznes Clean – mówi Tomasz Wójkowski, CEO HOJO Clean Clean Clean, firmy zrzeszającej wykonawców usług sprzątania.

 

Źródło: http://www.capital24tv.pl/firmowe/makroekonomia/szara_strefa_i_jej_wplyw_na_polska_gospodarke,p1086658716

Rynek sprzątania i szara strefa (sprzątanie biur) w Polsce, HOJOclean.pl, eksperci w sprzątaniu

Z raportu „Szara strefa w polskiej gospodarce w 2015 roku” wynika, że może ona również pozytywnie oddziaływać na gospodarkę. Przykładem są osoby o najniższych kwalifikacjach, które dzięki szarej strefie mają możliwość uzyskiwania dochodów, dzięki czemu zawęża się obszar ubóstwa i odciążają się wydatki państwa na pomoc społeczną. Co więcej, osoby te zarobioną na czarno gotówkę wydają w ramach legalnej gospodarki. "Szara strefa to duży problem dla biznesu, ponieważ niszczy rynek i przyzwyczaja konsumentów do nierealnych stawek za usługi. Dlatego też firmy takie jak HOJO Clean Clean Clean muszą zmagać się z jednej strony z nieuczciwą konkurencją, a z drugiej strony edukować rynek i przekonywać klientów do rozwiązań droższych, ale i w efekcie bezpieczniejszych" - mówi Tomasz Wójkowski, CEO HOJO Clean Clean Clean. 

Źródło: http://www.alebank.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=54341:szara-strefa-i-jej-wplyw-na-polska-gospodarke&catid=361:raporty&Itemid=225

Szara strefa i jej wpływ na polską gospodarkę (rynek sprzątania, sprzątanie biur) - HOJOClean.pl

W branży związanej ze sprzątaniem nadal wiele osób działa w szarej strefie, choć odsetek ten jest niższyw usługach typu B2B. Wpływa na to wyższa jakości usług oraz fakt, że przedsiębiorcy nie mają czasu na przeszukiwanie tysiąca ofert, żeby znaleźć tę, która będzie spełniała ichoczekiwania związane zarówno z ceną jak i jakością usług. Dlatego zdecydowaliśmy się na stworzenie platformy internetowej oferującej usługi sprzątania dla firm, dostępne w formie pakietów Biznes Clean– mówi Tomasz Wójkowski, CEO HOJO Clean Clean Clean, firmy zrzeszającej wykonawców usług sprzątania.

Źródło: http://retail360.pl/szara-strefa-i-jej-wplyw-na-polska-gospodarke/

HOJO.PL w sieci akceleratorów Business Link

HOJO Clean znalazło się w TOP 10 firm najdynamiczniej rozwijających się w ogólnopolskiej sieci akceleratorow Business Link. 

 

Sprawdź: http://antyweb.pl/stadion-narodowy-od-dzis-stanie-sie-centrum-narodowej-przedsiebiorczosci/

"Poradnik Domowy", dobre wiadomości, posprzątają na medal, HOJO.PL, Giełda Usług Sprzątania

HOJO.PL rozwija się dynamicznie. Cezary Smorszczewski nowym prezesem MCI. Kurs w górę. MCI inwestuje w HOJO.PL

– Współpraca z funduszem MCI / Internet Ventures otwiera przed nami możliwość uzyskania wartości dodanej, w postaci „know how" technologicznego, które fundusz wniesie do spółki. Przy takim wsparciu wspólnie stworzymy jeszcze lepsze narzędzie, które pozwoli HOJO Clean zbudować serwis on-line pierwszego wyboru na rynku usług sprzątania w Polsce  - mówi, cytowany w komunikacie, Tomasz Wójkowski, prezes HOJO Clean Clean. Przedstawiciele MCI podkreślają, że w ostatnich latach branża usług porządkowo-czystościowych w Polsce przeżywa dynamiczny rozwój.

- Jest to jeden z największych segmentów rynku usług na rzecz firm i instytucji, którego potencjał szacowany jest na ok. 4 mld zł, natomiast w przypadku usług dla klientów indywidualnych wartość rynku może kształtować się na poziomie ponad 1,5 mld zł (źródło: szacunki HOJO Clean). Zapotrzebowanie na usługi sprzątania rośnie przede wszystkim ze względu na wzrost gospodarczy, bogacenie się i zmiany trybu życia społeczeństwa oraz zmianę postaw klientów instytucjonalnych, przejawiającą się większą skłonnością do wydzielania działalności wspomagającej (outsourcing). Według danych HOJO Clean, rynek usług sprzątania rośnie średniorocznie o ok. 20 proc. – informuje MCI.

Źródło: http://www.parkiet.com/artykul/1365611-Cezary-Smorszczewski-nowym-prezesem-MCI.html

"Przyjaciółka", nr 26 "Giełda porad, dobry adres" www.hojo.pl

Nowa inwestycja funduszu MCI w HOJO.PL Sieć Usług Sprzątania, Cezary Smorszczewski nowym prezesem MCI

Spółka poinformowała również, że zdecydowała się zainwestować w HOJO Clean. Jak informuje MCI, to  największą w Polsce platforma on-line, łączącą firmy sprzątające z firmami i osobami poszukującymi profesjonalnych usług sprzątania. To także największa darmowa wyszukiwarka ofert takich usług w kraju. Internet Ventures FIZ, fundusz z Grupy MCI ( którego współudziałowcem jest Krajowy Fundusz Kapitałowy) objął mniejszościowy pakiet udziałów w HOJO Clean Clean. Spółka zostanie dokapitalizowana kwotą do 2,5 mln zł z możliwością doinwestowania przez fundusz kolejnych 4 mln zł. MCI podkreśla, że w ostatnich trzech latach firma zanotowała ponad 10-krotny wzrost skali działalności oraz osiągnęła kilkudziesięcioprocentową marżę na sprzedaży. Inwestycja funduszu Internet Ventures ma pomóc spółce umocnić się na pozycji lidera rynku w kraju i przygotować model biznesowy HOJO Clean do przeniesienia na poziom międzynarodowy.

Źródło: http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/705507,1094801-Cezary-Smorszczewski-nowym-prezesem-MCI.html

Ekspert HOJO.PL radzi w TVP2 Pytanie na śniadanie, Niezawodne patenty na czyste auto

Po co nam w samochodzie pianka do golenia lub prażona kawa? Co zrobić z uporczywą tłustą plamą na siedzeniu? Gościem w studio jest Ekspert HOJO Clean.

Zobacz materiał TVP2: http://www.tvp.pl/styl-zycia/magazyny-sniadaniowe/pytanie-na-sniadanie/wideo/niezawodne-patenty-na-czyste-auto/5809408

HOJO.PL liderem branży sprzątania on-line. MCI inwestuje w lidera rynkowego HOJO.PL, rynku usług sprzątania

MCI inwestuje w lidera rynkowego - HOJO Clean - marketplace profesjonalnych usług sprzątania w kanale internetowym.
 

Internet Ventures FIZ, fundusz z Grupy MCI Management, którego współudziałowcem jest Krajowy Fundusz Kapitałowy, objął mniejszościowy pakiet udziałów w spółce HOJO Clean Clean Sp. z o.o. (HOJO Clean), platformie on-line (marketplace) umożliwiającej zamawianie profesjonalnych usług sprzątania. Spółka zostanie dokapitalizowana kwotą do 2,5 mln zł z możliwością doinwestowania przez fundusz kolejnych 4 mln zł.


Czytaj więcej na http://biznes.interia.pl/gieldy/news/mci-inwestuje-w-lidera-rynkowego,2001820,1844?utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

Źródło: http://biznes.interia.pl/gieldy/news/mci-inwestuje-w-lidera-rynkowego,2001820,1844

HOJO.PL Sieć Usług Sprzątania pozyskała kapitał na rozwój platformy internetowej

HOJO Clean dzięki inwestycji MCI planuje intensywny rozwój w sektorze usług sprzątania. W I kw. fundusz przeprowadził cztery nowe projkety inwestycyjne – mGenerator, Feedo, Hojo.pl i Focus Telecom Polska. Zamknął również transakcję w Grupę Wirtualna Polska i zwiększył udział w tureckim Index. Przeprowadzono również pre-IPO 30% akcji Private Equity Managers i planuje kolejne transze pre-IPO tej spółki w II kw.

Źródło: http://pulsinwestora.pb.pl/3684935,42855,mci-potwierdza-prognozowane-inwestycje-wysle-pem-na-gpw

MCI inwestuje w lidera rynkowego HOJO.PL, marketplace profesjonalnych usług sprzątania

Internet Ventures FIZ, fundusz z Grupy MCI Management, którego współudziałowcem jest Krajowy Fundusz Kapitałowy, objął mniejszościowy pakiet udziałów w spółce HOJO Clean Clean Sp. z o.o. (HOJO Clean), platformie on-line (marketplace) umożliwiającej zamawianie profesjonalnych usług sprzątania. Spółka zostanie dokapitalizowana kwotą do 2,5 mln zł z możliwością doinwestowania przez fundusz kolejnych 4 mln zł.

HOJO Clean jest pierwszym Internetowym Brokerem Usług Sprzątania oraz największą w Polsce platformą on-line łączącą firmy sprzątające z firmami i osobami poszukującymi profesjonalnych usług sprzątania. To także największa darmowa wyszukiwarka ofert takich usług w kraju. Dzięki platformie HOJO Clean można korzystać z atrakcyjnych cenowo, a także sprawdzonych pod względem rzetelności partnerów oferujących wysokiej jakości, profesjonalne usługi sprzątania. W ostatnich trzech latach firma zanotowała ponad 10-krotny wzrost skali działalności oraz osiągnęła kilkudziesięcioprocentową marżę na sprzedaży. Inwestycja funduszu Internet Ventures pomoże spółce umocnić się na pozycji lidera rynku w kraju i przygotować model biznesowy HOJO Clean do przeniesienia na poziom międzynarodowy.

– Współpraca z funduszem MCI / Internet Ventures otwiera przed nami możliwość uzyskania wartości dodanej, w postaci „know how” technologicznego, które fundusz wniesie do spółki. Przy takim wsparciu wspólnie stworzymy jeszcze lepsze narzędzie, które pozwoli HOJO Clean zbudować serwis on-line pierwszego wyboru na rynku usług sprzątania w Polsce. Mamy ten sam cel, którym jest zwiększenie wartości rynkowej projektu i spółki. Wierzę, że doświadczenie naszych zespołów oraz kompetencje MCI / Internet Ventures w realizacji inwestycji na arenie międzynarodowej, pozwolą nam w krótkim czasie zaistnieć także na rynkach zagranicznych – powiedział Tomasz Wójkowski, Prezes HOJO Clean Clean Sp. z o.o.

W ostatnich latach branża usług porządkowo-czystościowych w Polsce przeżywa dynamiczny rozwój. Jest to jeden z największych segmentów rynku usług na rzecz firm i instytucji, którego potencjał szacowany jest na ok. 4 mld zł, natomiast w przypadku usług dla klientów indywidualnych wartość rynku może kształtować się na poziomie ponad 1,5 mld zł (Źródło: szacunki HOJO Clean). Zapotrzebowanie na usługi sprzątania rośnie przede wszystkim ze względu na wzrost gospodarczy, bogacenie się i zmiany trybu życia społeczeństwa oraz zmianę postaw klientów instytucjonalnych, przejawiającą się większą skłonnością do wydzielania działalności wspomagającej (outsourcing). Według danych HOJO Clean, rynek usług sprzątania rośnie średniorocznie o ok. 20%.

Potencjał sektora usług sprzątania został także zauważony m.in. przez fundusze międzynarodowe. W ostatnim okresie wiodące fundusze venture capital dokonały inwestycji kapitałowych w amerykańskie podmioty Homejoy oraz Handybook.

– HOJO Clean wypracował skalowalny model biznesowy o istotnym stopniu powtarzalności i ogólnokrajowym zasięgu. Dzięki licznym przewagom konkurencyjnym spółka w krótkim czasie osiągnęła pozycję lidera w tym segmencie rynku w Polsce. Outsourcing usług sprzątania posiada, nie tylko w naszym kraju, duży potencjał wzrostu. HOJO Clean dysponuje kluczowymi atutami, aby ten potencjał wykorzystać, a w przyszłości uzyskać wiodącą pozycję w regionie i na rynku europejskim – powiedział Tomasz Danis, zarządzający funduszu Internet Ventures FIZ.

Inwestycja Internet Ventures w HOJO Clean to kolejny projekt realizowany wspólnie z Krajowym Funduszem Kapitałowym (KFK), który w roli współudziałowca kilkunastu funduszy inwestycyjnych typu venture capital, wspiera inwestowanie w młode polskie firmy napotykające na barierę finansowania swego rozwoju ze względu na wczesny etap działalności operacyjnej i niepewność odnośnie efektu ekonomicznego.

Źródło: http://mci.pl/mci-inwestuje-w-lidera-rynkowego-hojo-pl-marketplace-profesjonalnych-uslug-sprzatania/

Forum Czystości, Sprzątanie terenów zewnętrznych - pułapki kosztorysowania, Grudzień 2013

Firmy sprzątające często borykają się z wykonaniem poprawnej kalkulacji kosztów sprzątania terenów zewnętrznych. Błędnie skalkulowane roboczogodziny w odniesieniu do powierzchni terenu oraz zakresu obowiązków, przekładają się na braki kosztowe, które zaniżają rentowność zlecenia. Jeśli do tego nie rozdzielimy w kosztorysie usługi sprzątającej na serwis letni i zimowy, które wiążą się z innymi kosztami i obowiązkami po stronie firmy sprzątającej, to może się okazać, że podpisaliśmy zlecenie, na którym nie zarobimy. Jak zatem uniknąć pułapek kosztorysowania usług sprzątających terenów zewnętrznych? Zacznijmy od wizji lokalnej i szczegółowej rozmowy z klientem, podczas której wspólnie nakreślimy wszystkie parametry przyszłej usługi. Poznanie potrzeb i oczekiwań zleceniodawcy to podstawa dobrze przygotowanej oferty realizującej zarówno cele klienta, jak i zabezpieczającej interes firmy sprzątającej.

Jedną z kluczowych pozycji kosztorysu jest powierzchnia terenów zewnętrznych, które dzielą się na tereny zielone, drogi utwardzone, chodniki oraz parkingi. Rodzaj powierzchni, dla której mamy świadczyć usługi sprzątające, determinuje dobór odpowiedniego sprzętu, środków czyszczących oraz ustalenie liczby roboczogodzin serwisu sprzątającego.

Dla efektywnej współpracy, niezbędne jest ustalenie z zarządcą osiedla dokładnego zakresu proponowanej usługi. Szczegóły zlecenia powinny zostać wypunktowane w umowie. Warto zawrzeć w niej detale dotyczące zakresu godzin realizacji usługi, rodzaju sprzętów oraz środków chemicznych, jakich będziemy używać podczas pracy. Oczywistym jest, że środki czystości oraz sprzęt dobrane do zimowego serwisu sprzątającego będą znacznie różniły się od tych, które wybierzemy sprzątając osiedle latem.

Świadcząc usługi sprzątające dla danego osiedla w sezonie letnim, zapytajmy jego zarządcę o rodzaj przyłączy wodnych. Ta informacja ułatwi nam dobór odpowiedniego sprzętu do nawadniania terenów zielonych. Dodatkowo warto dowiedzieć się, czy zarządca lub wspólnota mieszkaniowa dysponuje pomieszczeniem, w którym będziemy mogli bezpiecznie przechowywać nasz sprzęt. Warto pamiętać, że serwis terenów zielonych obejmuje strzyżenie trawy wraz z wywozem. Wywóz skoszonej trawy, o ile nie jest mulczowana, również stanowi koszt zlecenia.

Dobór sprzętu do serwisu terenów zewnętrznych nie tylko świadczy o profesjonalizmie firmy świadczącej usługi sprzątające, ale stanowi istotny parametr opłacalności zlecenia. W zależności od skali działania firmy i rodzajów zlecenia, warto rozważyć poza opcją zakupu-dzierżawę niektórych sprzętów np. małego traktora ogrodowego posiadającego możliwość instalacji różnych przystawek, np. szczotki zamiatającej, przystawki do mulczowania, pługu do śniegu lub rotacyjnej odśnieżarki.

Takie rozwiązanie pozwala na optymalizację kosztów i jednocześnie zapewnia niezbędne narzędzia zespołowi sprzątającemu do efektywnej pracy.

Pamiętajmy, że tylko dokładna analiza zlecenia, pozwala na optymalny dobór sprzętu do realizacji usługi.

Przejdźmy teraz do zimowego serwisu sprzątającego. Właściwe skosztorysowanie tej usługi jest dużym wyzwaniem z uwagi na czynniki pogodowe, na które ani klient ani wykonawca nie mają wpływu. Zakres pracy zespołu sprzątającego osiedle mieszkaniowe w sezonie zimowym warunkują takie wskaźniki jak: jego długość, ilość opadów śniegu czy skala ujemnych temperatur. Zatem każda firma sprzątająca przyjmuje czas trwania sezonu zimowego według własnego uznania i w oparciu o to założenie kalkuluje koszty związane z serwisem sprzątającym.

Podstawową usługą w sezonie zimowym jest odśnieżanie. Już na etapie rozmów z klientem warto zadbać o  dobór technologii odśnieżania adekwatnie do metrażu terenu oraz oczekiwań zleceniodawcy. Warto zwrócić uwagę na fakt, że odśnieżanie ręczne, wiąże się z większymi  kosztami osobowymi w porównaniu do usługi odśnieżania mechanicznego. Pozostaje także kwestia uzgodnienia z klientem formy usuwania zebranego śniegu, czy miejsca pryzmowania. Wywóz śniegu stanowi dodatkowy koszt, który może być trudny do oszacowania ze względu na kaprysy aury. Pamiętajmy, że jeśli posiadamy traktor ogrodowy, którego używamy do serwisu latem,  wystarczy zakup odpowiedniej przystawki i zyskujemy sprzęt do usuwania śniegu. Takie rozwiązanie pozwala na znaczną oszczędność kosztów osobowych oraz czasu odśnieżania.

Kalkulując koszty naszej usługi w sezonie zimowym, nie zapomnijmy o nieco wyższych niż latem stawkach dla personelu sprzątającego. Dodatkowo, warto zawrzeć w kalkulacji kosztów zakup firmowych ubrań na zimę – nic tak nie stanowi o profesjonalizmie firmy sprzątającej jak dbanie o pracownika w tak podstawowych aspektach jak zimowy uniform.

O pułapkach kosztorysowania zleceń sprzątania terenów zewnętrznych można napisać jeszcze bardzo wiele. Świadomość newralgicznych obszarów, na które należy zwrócić uwagę podczas wyceny usługi jest niezbędna, aby ryzyko wpadnięcia w kosztorysową pułapkę zminimalizować do zera. Warto, przy każdym nowym zleceniu, dokonać dokładnej parametryzacji uwzględniającej powierzchnię terenu, zakres czynności sprzątających, dobór sprzętu, środków chemicznych oraz prawidłowo określić koszty personelu. 

Utrzymanie czystości osiedli mieszkaniowych, z których korzystają dziesiątki, czy setki ludzi, przestaje być po prostu obowiązkiem ich zarządców. Dziś możliwość zapewnienia wysokiej klasy serwisu sprzątającego traktowane jest przez nich coraz częściej jako inwestycja, która przynosi konkretne korzyści: podnosi poczucie komfortu mieszkańców i przyciąga nowych.  Warto mieć to na uwadze i zadbać, aby nasz personel jakością swojej pracy oraz kontaktem z klientem, potwierdził to przekonanie.

HOME.PL o Tygrysach E-biznesu. Rekomendacje Klientów dla HOJO.PL - Giełdy Usług Sprzątania

Aby w krótkim czasie zaistnieć z silną marką na rynku e-commerce, potrzebna jest systematyczność i rzetelność. Tomasz Wójkowski oraz Łukasz Płoski, właściciele hojo.pl - Giełdy Usług Sprzątania dzięki swojej sumienności, w ciągu dwóch lat pozyskali bazę partnerów liczącą ponad sto firm oraz grono wiernych klientów. Każdego miesiąca przychody platformy i sklepu internetowego zwiększają się o kilkaset procent. Zobacz, jaka jest recepta na sukces.

>>> Zobacz Wideo - HOJO Clean Tygrysem E-biznesu http://home.pl/sklepy-internetowe/rekomendacje

Dziennik Interneutów - HOJO.PL Tygrysem e-biznesu

W drugim odcinku cyklu reportaży o firmach z sektora e-commerce, który realizuje StartupTV, Tomasz Wójkowski - współwłaściciel giełdy usług sprzątania HOJO Clean Clean.pl - podpowiada, jak zbudować stabilny biznes w sieci.

Tygrysy E-biznesu to cykl reportaży o polskich firmach działających w sektorze e-commerce.

>>> Zobacz Wideo - HOJO Clean Tygrysem E-biznesu http://di.com.pl/news/45525,0,Strategia_to_podstawa_wideo.html

StartupTV - HOJO.PL Giełda Usług Sprzątania Tygrysem E-biznesu

Strategia to podstawa. HOJO Clean - Giełda Usług Sprzątania zdobywa rynek

W ramach projektu Tygrysy E-biznesu – StartupTV można dowiedzieć się, jak osoby, które już prowadzą internetowe biznesy radzą sobie na rynku i skąd miały pomysł na swoją działalność. Dobrze pokazane z perspektywy pomysłu, realizacji i określania strategii. Oczywiście trzeba trochę szczęścia, ale przede wszystkim ciężkiej pracy.

>>> Zobacz Wideo - HOJO Clean - Tygrysem E-biznesu! http://startuptv.pl/show/tygrysy_ebiznesu/

Rynek usług sprzątania w Polsce, kondycja firm branży czystościowo - sprzątającej, Firma Sprzątająca, Nr 18, luty / marzec 2012

www.babyonline.pl, Obowiązki Przedszkolaka, HOJO.PL Giełda Usług Sprzątania, sprzątanie pokoju dziecka

Nie chcesz, by twoje dziecko wyrosło na nastolatka o dwóch lewych rękach – takiego, który nie potrafi zrobić sobie kolacji, potyka się o stosy ubrań i oczekuje, że wszyscy będą wokół niego skakać? Zadbaj o to już teraz.

Sposoby na bałagan
Podłoga zasłana klockami, lalki pod łóżkiem, a do tego niekompletne puzzle, warcaby w rozsypce i kopczyki ubrań? Podpowiadamy, co zrobić, by dało się przejść od drzwi do okna.
1. Domek. Każdy potrzebuje swojego miejsca, zabawki też. Może być nim na przykład regał: na pierwszym piętrze mieszkają pluszaki, na drugim auta, w szufladzie kredki itd. Być może lalki bardziej polubią swoje nowe mieszkanko, jeśli wyłożycie jego podłogę dywanem z serwetki? 
2. Etykietki. Gdzie odstawić traktor? ........
6. Sięgnij po... pomoc Może zajrzysz na internetową giełdę (np. Hojo.pl), dzięki której zamówisz usługę prania dywanów czy mycia okien? Gdy odejdą ci najcięższe prace, łatwiej będzie się zająć z malcem drobniejszymi.

>>> Czytaj artykuł: http://babyonline.pl/przedszkolak_edukacja_przedszkolaka_artykul,11149.html

"Przedszkolak" - luty/marzec 2012, Raport Obowiązki Przedszkolaka, HOJO.PL Giełda Usług Sprzątania, sprzątanie pokoju dziecka

RAPORT
Obowiązki przedszkolaka

Wszystko, co warto wiedzieć o włączaniu malucha do prac domowych. Sprawdź, w czym może (a nawet powinien) ci pomagać kilkulatek. 

W najnowszym numerze podpowiadamy, kiedy sięgać po pomoc fachowców w pracach domowych, aby pomieszczenie gdzie przebywa Twój maluch było czyste i bezpieczne. HOJO Clean zawsze może pomóc.

>>> Źródło: http://www.babyonline.niveababy.babyonline.pl/magazyn_przedszkolak_archiwum_artykul,11109.html

"Żyjmy dłużej" Luty 2012, "Kto dzisiaj sprząta?", HOJO.PL, Giełda Usług Sprzątania

"Wnętrza Komercyjne 2012" Styczeń 2012, Nowoczesne sprzątanie - ekologicznie i bezpiecznie", HOJO.PL, Giełda Usług Sprzątania

"Czas na Wnętrze" Styczeń 2012, Co nowego - sprzątanie na zawołanie, HOJO.PL, Giełda Usług Sprzątania

"Kobieta w Pracy Grudzień 2011", "Święta bez stresu", Sprzątanie mieszkań na święta, HOJO.PL, Giełda Usług Sprzątania

"Sprzątanie na święta", Portal Kochamwies.pl, 2011-12-16, HOJO.PL, Rynek usług sprzątania

Jeśli narzekasz na nadmiar domowych obowiązków i nie masz czasu dla rodziny lub na realizowanie swoich pasji – zamów sprzątanie przez Internet. Jeśli w domowym sprzątaniu nie wspiera Cię Twój partner i jesteś zdana wyłącznie na siebie – my wyręczymy Cię w sprzątaniu. Świetnym pomysłem na prezent świąteczny jest podarowanie bliskim bonu upominkowego na usługę sprzątania.

Przeczytaj artykuł on-line: http://www.kochamwies.pl/w-stylu-country/aktualnosci/14582-sprzatanie-na-swieta

Wydawnictwo Te-Jot jest uczestnikiem polskiego rynku wydawnictw konsumenckich od 1993 roku. Tytuły adresowane są do bardzo szerokiego grona odbiorców. Wydawca: miesięcznika „Weranda”, dwumiesięcznika „Weranda Country”, miesięcznika „Wróżka”, tygodnika „Gwiazdy Mówią”.

"Głos Wielkopolski", Magazyn Rodzinny, Świąteczne porządki, 2011-12-10, Ekspert HOJO.PL, sprzątanie mieszkań



Gruntowne sprzątanie w prezencie od męża dla żon. Sprzątanie to, obok przygotowania świątecznych potraw, podstawowe zadanie każdej pani domu. O tym, jakie sposoby na utrzymanie porządku mają kobiety XXI wieku i kto im w tym pomaga, pisze – Magdalena Baranowska-Szczepańska. Jakie zamawiamy usługi, jaki jest koszt usługi sprzątania wyjaśnia Ekspert HOJO Clean.

"Świat & Ludzie" Nr 49 (grudzień 2011) "Szukaj pomocy w Internecie. Firma posprząta za Ciebie", giełda usług sprzątania

"żyj zdrowo i aktywnie", Grudzień 2011, Sprzątanie na zawołanie z HOJO.PL


"żyj zdrowo i aktywnie" - nowości & trendy, Grudzień 2011, Sprzątanie na zawołanie z HOJO Clean - Internetową Giełdą Usług Sprzątania

"Kondycja firm branży czystościowo-sprzątającej w Polsce", Portal portfel.pl, 2011-12-08, HOJO.PL, Rynek usług sprzątania

Jaka jest kondycja firm branży czystościowo-sprzątającej w Polsce oraz kto głównie zamawia usługi sprzątania przez Internet? Okazuje się, że mężczyźni zamawiają usługi tak często jak kobiety.

W naszym kraju panuje stereotyp, że o sprawach dotyczących sprzątania w domu decydują głównie kobiety. Tymczasem z statystyk HOJO Clean wynika, że jeśli chodzi o zamawianie usług sprzątania przez Internet to mężczyźni również mają wiele do powiedzenia. Jeśli chodzi o płeć, to o wyborze firmy sprzątającej decydują Panie w 55 proc., natomiast Panowie - aż w 45 proc! Sprzątanie przez Internet zamawiają głównie ludzie młodzi - najwięcej osób (ok. 42 proc.) usługi tego typu zamawia w przedziale wiekowym 31-40 lat oraz 25-30 lat (ok. 38 proc.).

Przeczytaj artykuł on-line: http://www.portfel.pl/pl/gospodarka/artykul/1/12530/Kondycja_firm_branzy_czystosciowo-sprzatajacej_w_Polsce_

"Na Żywo" Nr 49 (grudzień 2011), "Sprzątaj w stylu EKO", Ekspert HOJO.PL o bezpiecznych środkach czystości

Medycyna bez tajemnic, czytelnicy pytają a Ekspert HOJO Clean odpowiada. W szale przedświątecznych porządków łatwo przedawkować szkodliwe chemikalia wnikające do organizmu z past i czyścików. Rada? Stosuj metody ekologiczne.

Ekosprzątanie jest trandy, Twój Biznes Magazyn Przedsiębiorców, Grudzień 2011, sprzątanie mieszkań, HOJO.PL

Każdy z nas ma w domu miejsce, w którym magazynuje różnego rodzaju środki do czyszczenia. Większość z tych środków jest szkodliwa dla środowiska naturalnego. Niektóre z nich mogą wywołać również reakcje alergiczne. Można temu zaradzić w bardzo prosty sposób. Wystarczy zamówić ekosprzątanie przez internet. Eksperci HOJO Clean radzą, jak zachować ekoczystość w naszym domu.

Przeczytaj artykuł on-line: http://twojbiznes.infor.pl/index.php/archiwum/2011/12/styl-zycia/artykul-2552652.html

Świąteczne porządki, 2011-12-06, TV BIZNES, Jak sprzątać i znaleźć firmę sprzątającą radzą Eksperci HOJO.PL

Grudzień to gorący czas nie tylko dla handlowców, ale również dla firm sprzątających. Czy spóźnialskim uda się jeszcze przed świętami zamówić taką usługę? O tym, a także o kondycji branży sprzątającej mówią eksperci HOJO Clean.

Zobacz materiał: http://www.onet.tv/swiateczne-porzadki,10915847,11,klip.html#

WTK Poznań, 2011-11-26, Poranek WTK, Przedświąteczne sprzątanie, Eksperci HOJO.PL


W Poranku m.in. o szkołach dla dorosłych, suplementach wspomagających odchudzanie oraz o rosnącym zainteresowaniu na usługi sprzątania. Eksperci HOJO Clean podpowiedzą, jak sprzątać na święta, czym kierować się przy wyborze firmy sprzątającej.

Zobacz materiał: http://www.wtk.com.pl/index.php?section=magazyn&id=0&id_prog=81&video_id=3087

ONTV - Poznańska Telewizja, 2011-11-25, Wieczór ONTV, Jak sprzątać mieszkania, HOJO.PL

 

 


Wieczór ONTV z HOJO Clean. Jak sprzątać mieszkania, jak sprzątają mężczyźni, a jak kobiety? Na te wszystkie pytania odpowiedają eksperci HOJO Clean - Internetowej Giełdy Usług Sprzątania.

Zobacz materiał TouTube 1: http://www.youtube.com/user/MyONTV#p/u/2/6hCF7Nb_pPc

Zobacz materiał TouTube 2: http://www.youtube.com/watch?v=Nhx7bxPYT2o

Ekspert HOJO.PL radzi w TVP2 Pytanie na śniadanie, 2011-11-23, Jak przechowywać ubrania w szafie



To, jak przechowujemy ubrania, ma wpływ na ich kondycję i wygląd. W jaki sposób Polki przechowują swoją garderobę? Sprawdzał to Tomasz Tylicki. A w studio ekspertka HOJO Clean prezentuje, jak powinniśmy przechowywać różne części garderoby i na jakich wieszakach wieszać konkretne ubrania.

Zobacz materiał TVP2: http://www.tvp.pl/styl-zycia/magazyny-sniadaniowe/pytanie-na-sniadanie/wideo/jak-przechowywac-ubrania-w-szafie/5719553

Zobacz materiał TouTube: http://www.youtube.com/watch?v=mho2wePTObU

ekobieta.net, 2011-11-15, Eko sprzątanie jest trendy!

Eko-sprzątanie jest trendy!

Każdy z nas  ma w domu miejsce, w którym magazynuje różnego rodzaju środki do czyszczenia. Większość z nich jest szkodliwa dla środowiska naturalnego. Niektóre z nich mogą wywołać również reakcje alergiczne. Można temu zaradzić w bardzo prosty sposób. Przejdźmy na eko-sprzątanie lub zamówmy usługę sprzątania (m.in. ekologicznego) przez Internet.

"Czysta Chata", 2011-10-30, nowy program o sprzątaniu w TV4, który wspiera HOJO.PL

Nowy pozycja na antenie telewizyjnej Czwórki - „Czysta Chata” to program o sprzątaniu. Ale nie o takim zwykłym, codziennym. To program o sprzątaniu ekstremalnym, w którym zmierzymy się z prawdopodobnie najbardziej zagraconymi i zabrudzonymi domami w Polsce. Zajrzymy w ich najbrudniejsze zakątki, spotkamy się z ich właścicielami i dowiemy się, jak to się stało, że doprowadzili swoje najbliższe otoczenie do takiego stanu. A w dodatku nie tylko wyczyścimy je na błysk, ale i pokażemy jak ten stan utrzymać.

Produkcję TV4 wspiera HOJO Clean - Internetowa Giełda Usług Sprzątania.

>>> "Czysta Chata" w każdą niedzielę od 30.10.2011 do 30.12.2011 o godzinie 20:00 w TV4

mamstartup.pl, 2011-10-11, HOJO.PL wprowadza polską branżę sprzątającą do sieci

Zrzeszamy firmy sprzątające, które spełniają określone parametry i opracowane przez nas standardy obsługi Klienta. Dla firm sprzątających przystępujących do naszego programu jesteśmy platformą, która dba o standaryzację usług (m.in. zakres sprzątania, techniki, używane środki czystości), dostarcza rozwiązań marketingowych oraz dba o jakość świadczonych usług. Jest to odpowiedź HOJO Clean na oczekiwania Klientów, którzy borykali się z podstawowym problemem, jakim był brak jasno określonych reguł dotyczących zakresu usług sprzątania.

Mentora.pl, 2011-10-09, HOJO.PL – Internetowa Giełda Usług Sprzątania wprowadza polską branżę sprzątającą do sieci

 


HOJO Clean jest pierwszą w Polsce Internetową Giełdą Usług Sprzątania, która bezpośrednio łączy Klientów z Firmami oferującymi usługi czystościowo - sprzątające, takie jak: sprzątanie mieszkań, domów, pranie dywanów i tapicerki, mycie okien czy też sprzątanie samochodów. Innymi słowy, to godny zaufania sposób na dotarcie do solidnych Firm, które oferują wysokiej jakości profesjonalne sprzątanie oraz inne usługi ułatwiające utrzymanie czystości w mieszkaniach i domach.

Przeczytaj artykuł: http://www.mentora.pl/start-up/hojopl-internetowa-gielda-uslug-sprzatania-wprowadza-polska-branze-sprzatajaca-do-sieci

Wirtualne Media, 2011-09-12

Ruszyła kampania reklamowa Hojo.pl - uruchomionej niedawno internetowej giełdy usług sprzątania.
Akcję przygotowały firmy VA i Media On.

 

Kampania serwisu Hojo.pl zachęca do zamawiania w nim usług sprzątania. W reklamach występują ludzie, którym sprzątanie kojarzy się z bólem głowy, a dzięki Hojo.pl szybko zamawiają firmę sprzątającą. Celem akcji - prowadzonej pod hasłem „Też tego nie cierpisz?” - jest budowanie i wzrost świadomości serwisu wśród internautów, przede wszystkim wśród kobiet w wieku 25-49 lat.

Zobacz spot reklamowy: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tez-tego-nie-cierpisz-w-kampanii-hojo-pl-wideo

Marketing Przy Kawie, 2011-09-07

Dom mediowy MediaOn zrealizuje kampanię wprowadzającą na rynek nowy serwis Hojo.pl. Kampania, prowadzona w telewizji (wyłącznie stacje niszowe i tematyczne) oraz Internecie, potrwa do końca września.

Hojo.pl to internetowa giełda oferująca szeroki wachlarz usług sprzątania mieszkań, domów oraz samochodów.

 

 

Zobacz spot reklamowy: http://www.marketing-news.pl/message.php?art=30982&f=rss

Media On, 2011-09-07

 

 

 

Kampania launchowa nowego serwisu HOJO Clean.

Kampania została zaplanowana w telewizji i potrwa do końca września. W strategii planowania telewizji wzięliśmy pod uwagę tylko stacje niszowe i tematyczne.

Zobacz spot reklamowy: http://www.mediaon.pl/?blog_mod=kampania-launchowa-nowego-serwisu-hojo-pl