Porady o sprzątaniu

Firma sprzątająca - ciekawy biznes. Sprzątanie mieszkań, biur

02-10-2013

 

Specjaliści twierdzą jednak, że rynek usług porządkowych jest dynamiczny i Ci, którzy są aktywni, solidni, profesjonalni zawsze znajdą na nim swoje miejsce. Warto jednak wspomóc zwiększenie przychodów konkretnymi działaniami.
 
Bardzo ważnę są przemyślane działania promocyjno-reklamowe. Już nie wystarczają ogłoszenia w gazetach czy katalogach branżowych. Trzeba do klientaów trafiac bezpośrednio lub wykorzstywać nowe media typu Internet i Facebokk. Tutaj dobrym przykładem może być serwis HOJO.PL. Jako internetowa sieć usług sprzątania (baza firm sprzątających, ranking firm sprzątających) jest doskonałym i tanim narzędziem promocyjno-marketingowym dla firm sprzątających, a ponadto pozwala uzusykac dodatkowe zlecenia przy minimalnych kosztach. Z kolei własny profil na Facebooku pozwolinam na promocję własnej firmy w nowoczesny sposób z gwarancją dotarcia do tysięcy potencjalnych klientów.

Innym elementem na zwiekszenie liczby zleceń a co za tym idzie i przychodów jest solidne i profesjonalne wykonywanie usług. Niby to jest oczywista sprawa ale w praktyce jakoś nie wszystkie firmy sie do tego stosują. Pamiętajmy – zadowolenie Klienta jest najcenniejszą rzeczą. mamy dalej pracę u Niego a ponadto poleci nas swoim znajomym. Tego typu zdobywanie nowych zleceń jest najtańszą formą i najskuteczniejszym sposobem na rozwój firmy. Starajmy się także wykorzystywac dobry sprzęt i odpowiednie środki do sprzątania. Moda na eko styl stwarza nam doskonałe warunki do stosowania ekologicznych środków czyszczących. Sa droższe od tradycyjnych ale jest spora grupa Klientów, którzy właśnie chcą zapłacić więcej aby tylko ich dom lub mieszkanie była sprzątane ekologicznymi środkami. 

Starajmy się także specjalizowac w konkretnych usługach np. pranie dywanów, czyszczenie antyków, sprzątanie pod kątem alergii, eko sprzątanie, itp. Trafiając w nisze zapotrzebowania na konkretne usługi wygramy z konkurencją. Działajmy w taki sposób aby można było o naspowiedzieć, że jesteśmy firmą specjalizującą się w określonym rodzaju sprzątania. Pamiętajmy, że sprzątanie mieszkań to nie to samo co sprzątanie biur, a sprzątanie po budowie to nei to samoco sprzątanie po evencie. Każda usługa charakteryzuje się innymi działaniami, doborem odpowiedniego sprzetu i środków czystości. Na koniec przeanalizujmy wszystkie własne koszty. Być może można niektóre z nich ograniczyć. Zwróćmy większą uwagę na pracowników, na ich pracę, wygląd, zadowolenie. Dobry i zadowolony pracownik świadczy o poziomie firmy. Tworzy zewnętrzy obraz, który jest odbierany przez Klientów. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zobacz >>>

lista aktualności