Porady o sprzątaniu

Zmiana lokalizacji biura – jak przygotować się do przeprowadzki?

13-03-2017

Gdyby istniał ranking najbardziej stresujących etapów prowadzenia włanej działalności, to zmiana lokalizacji biura byłaby wysoko na takiej liście. Z nielicznymi wyjątkami proces ten jest wyjątkowo męczący i czasochłonny. Nie mówiąc już o sprzątaniu biura. Tutaj jednak można zdać się na usługi firmy sprzątającej. Prawie niemożliwe wydaje się wyeliminowanie wszystkich kłopotów związanych z przeprowadzką, jednak na pewno możemy sobie tę czynność znacznie ułatwić. Poznajmy garść pomysłów i najlepszych praktyk, które pomogą zmienić siedzibę firmy bez straty czasu i pieniędzy.
 

Daj sobie i pracownikom czas

Na pewno relokacja biura jest decyzją, którą należy zdecydowanie wcześniej podzielić się z załogą. Pamiętajmy o tym, że nasi pracownicy mogą posiadać w biurze przedmioty, które są dla nich cenne. Należy więc dać wszystkim tyle czasu, by mogli rozdysponować swoimi zasobami w niechaotyczny sposób. Pośpiech przy przeprowadzce wiąże się jedynie z nawarstwiam problemów, warto więc zorganizować na nią wystarczającą ilość czasu.

 

Ciągłe sprzątanie

Sprzątanie czeka nas zarówno przy wyprowadzce z poprzedniego miejsca, jak również po wypakowaniu. W zależności od dysponowanej przez nas powierzchni może potrwać nawet kilkadziesiąt godzin. Warto więc rozpatrzeć możliwość wynajęcia usług profesjonalnej firmy sprzątającej, która odciąży nas od tego przykrego obowiązku. U nas takie sprzątanie biura możesz zamówić od ręki. Kiedy wszystko będzie już poukładane i czyste, to znak, że nasza przeprowadzka dobiegła końca!

Przy zmianie lokalizacji biura ważne jest, aby:

1.     Pakować rzeczy przypisane do pomieszczenia, nie wedle ich funkcji.

2.     Skrupulatnie oznaczać pudła.

3.     Nie spieszyć się.

4.     Określić, które pomieszczenie jest niezbędne, by móc bezproblemowo rozpocząć pracę w nowym miejscu.

5.     Zorganizować czas i fundusze na sprzątanie.

 

Poznaj cenę za sprzątanie biura przed lub po przeprowadzce >>

 

Jedno pomieszczenie jednocześnie

Zasada ta odnosi się zarówno do pakowania i rozpakowywania. Łatwiej będzie nam porządkować rzeczy, jeśli przypiszemy je do konkretnego pomieszczenia, a nie zastosowania. Nie ma większego sensu zbieranie spinaczy z każdego zakładowego pomieszczenie tylko po to, by umieścić je w jednym kartonie – przy rozładunku znowu będzie trzeba je roznosić.

 

Znakuj kartony!

Doświadczeni przewoźnicy potwierdzają, że sposób znakowania pudeł w znacznym stopniu przyspiesza rozpakowywanie. Przy zmianie lokalizacji biura będziemy mieć zapewne kilkadziesiąt, a może nawet i kilkaset kartonów. Warto więc każde opakowanie dokładnie opisać lub stworzyć listę, w której wymienimy je wraz z zawartością. W momencie kiedy będziemy meblować np. sekretariat, dzięki takiej liście zorientujemy się od razu, gdzie są przedmioty niezbędne do rozpoczęcia pracy. System ten jest szalenie praktyczny. Dodatkowo na każdym pudełku oznaczmy „górę” oraz delikatność zawartości.

 

Dbaj o meble – pamiętaj o śrubach, nakrętkach itd.

Któż z nas nie ma w szufladach śrubek niewiadomego pochodzenia. Jeśli natomiast zamierzamy przetransportować kilkadziesiąt mebli, w tym szafy i biurka, to musimy być pewni, że w nowym miejscu będą tak samo funkcjonalne i estetyczne. Wszystkie śruby, wkręty i inne drobne kawałki mebli schowajmy do strunowej torebki, którą przykleimy do rozłożonego mebla. Aby przywrócić go do pierwotnego stanu zróbmy mu wcześniej zdjęcia do porównania. Jeśli w przeprowadzce pomagała nam firma sprzątająca, warto o tym pamiętać i zwrócić na to szczególną uwagę.

Ta metoda sprawdza się również w przypadku okablowania specjalistycznego sprzętu elektronicznego. Sfotografowanie urządzeń i mebli nie zajmie więcej niż minutę, a pozwoli nam zaoszczędzić czas i pieniądze – usługi stolarzy czy elektryków nie są tanie.

 

Stwórz listę priorytetów

W przypadku zmiany lokalizacji biura musimy ustalić, które pomieszczenia są dla nas najistotniejsze. Czy będzie to pokój do spotkań z klientami, recepcja, a może gabinet szefa? Eksperci radzą jednak zacząć rozpakowywanie biurowych rzeczy od… kuchni i łazienki! Stworzenie przestrzeni, w której będziemy mogli odpocząć jest niezwykle ważne, tym bardziej jeśli w przeprowadzce bierzemy udział sami lub pomagają nam nasi pracownicy. Nie starajmy się również sztucznie przyspieszyć procesu wyładowywania – wyrzucenie przedmiotów z kartonów na podłogę nic nie da, a przysporzy jedynie więcej pracy. Znów kierujmy się zasadą jednego pomieszczenia jednocześnie, a w kilka godzin nowe biuro stanie się funkcjonalne.

lista aktualności