Porady o sprzątaniu

Cennik sprzątania biura. 6 rad jak nie przepłacić za serwis sprzątający

26-04-2017

rady sprzątanie biuraJeśli cenisz czystość oraz wizerunek swojej firmy i właśnie szukasz profesjonalnego serwisu sprzątającego do biura, jednego jesteś pewien – nie chcesz przepłacić. Oto kilka rad, które pomogą Ci podjąć najlepszą decyzję w wyborze.

1. Specyfikacja potrzeb – czy wiesz, czego chcesz?

Świadomy wybór pozwala uniknąć kłopotów z serwisem usług porządkowych. Aby znaleźć najodpowiedniejszy, warto najpierw przeanalizować najważniejsze potrzeby, jakie wynikają nie tylko z pracy biura, ale także ze specyfiki obiektu, jego wyposażenia oraz ilości i rodzaju pomieszczeń socjalnych. Od tego będzie zależeć ilość zatrudnionych osób, charakter prac i metody oraz jakość zaplecza maszynowego. Pozwoli to na pełną realizację zlecenia i określenie jego poziomu, z czym ma związek także rodzaj szkoleń, jakie przyszły usługodawca musi zorganizować dla pracowników w trosce o jakość usługi i komfort zamawiającego.

Warto również zwrócić uwagę na tryb pracy biura oraz aktywności zespołu i określić, czy istnieje potrzeba zatrudnienia serwisu dziennego, wieczornego lub nocnego, czy może usług okresowych. Przeczytaj 5 rad jak dobrać częstotliwość sprzątania biura. Jeśli tylko pojawią się wątpliwości, warto skorzystać z konsultacji i wizji lokalnej, którą takie firmy powinny oferować bezpłatnie.

2. Ustal finansowy i terytorialny potencjał firmy sprzątającej

W trosce o bezpieczeństwo swojego przedsiębiorstwa, trzeba również zweryfikować zdolność finansową podwykonawcy oraz wysokości ubezpieczenia, jakie oferuje na powierzone mienie. Na tym polega specyfika tej branży. Nieumyślnie może dojść do uszkodzenia np. posadzki, komputera czy mebli. Posiadanie polisy od odpowiedzialności cywilnej przez zatrudniany serwis chroni majątek firmy i zapewnia komfort na wypadek ewentualnych trudności związanych z późniejszym dochodzeniem roszczeń z tytułu szkody. Dodatkowo jeżeli twoja firma posiada oddziały w wielu miastach, warto zobaczyć czy dany dostwca usług ma zasięg globalny a nie tylko lokalny. Najlepiej jeżeli firma wykonuje sprzątanie biur w większych miastach jak Warszawa, Gdańsk, Poznań czy Kraków ale rówież w miejszych miejscowościach.

3. Dobrze przeanalizuj ofertę

Biorąc po uwagę, że umowa z firmą sprzątającą podpisywana jest zwykle na dłuższy okres, a nie na pół roku, warto swoją decyzje przemyśleć kilka razy. Jeśli zawężamy już grupę potencjalnych podwykonawców, zanim przejdziemy ostatecznie do cennika, warto zastosować kilka kryteriów, jak np. doświadczenie firmy i staż na rynku, kwalifikacje pracowników, profesjonalne wyposażenie i sprzęt, które decydują o potencjale firmy oraz jakość rozwiązań np. zastosowanie chemii bardziej przyjaznej dla środowiska. Warto również zwrócić uwagę na wykaz usług dodatkowych, tj. wywóz śmieci, kontrola jakości i bieżące zaopatrzenie w środki, pielęgnacja terenów zielonych czy odśnieżanie. Zwykle kompleksowa obsługa obiektu wiąże się z atrakcyjniejszą ceną niż komplet pojedynczych zleceń.

4. Ślepa uliczka tanich ofert

W tej branży cena nie powinna być głównym argumentem decydującym o wyborze danej firmy, lecz jej wiarygodność, doświadczenie. Tania oferta zwykle wynika z  oszczędności, które w pierwszej kolejności dotyczą personelu i wysokości jego zarobków oraz formy zatrudnienia. Taka kadra nie będzie się angażować w swoją pracę, co dla usługodawcy będzie oznaczać dużą rotację, dla zleceniodawcy niską jakość usług. Tani pracownik to brak szkoleń, niska wiedza z zakresu materiałoznawstwa, technologii i zastosowania odpowiedniej chemii, a co za tym idzie – ryzyko szkód.

zobacz ofertę na sprzątanie biura

5. Negocjuj

Negocjacje to oczywista kwestia tym bardziej, że w niektórych przypadkach różnica cen między tą sugerowaną w ofercie, a umowną może wynieść ok. 10%. Z taką sytuacją można spotkać się zwłaszcza w dużych miastach, gdzie ilość przedsiębiorstw związanych z branżą sprzątania dynamicznie wzrasta każdego roku.

6. Firma z polecenia – skorzystaj z opinii innych

Zadowolony klient jest najlepszą rekomendacją, dlatego bardzo dobrym pomysłem jest zaczerpnięcie opinii i informacji na temat potencjalnych kosztów od osób, które już korzystały z outsourcingu usług porządkowych. Dzięki temu z pierwszej ręki możemy dowiedzieć się szczegółów dotyczących kosztów takiej usługi oraz wszystkich dodatkowych jej aspektów.

lista aktualności