Porady o sprzątaniu

Co to jest eko marketing?

26-03-2013

To właśnie zadaniem eko marketingu, zwanego także marketingiem ekologicznym lub zielonym marketingiem, jest przekonanie jak największej liczny osób do takich działań. Eko marketing to część marketingu. Jego zadaniem jest promowanie działań i zachować proekologicznych związanych z ochrona środowiska. Np., gdy na rynku pojawia się nowy ekologiczny wyrób, zadaniem eko marketingu jest dotarcie z informacją o nim do jak największej liczby konsumentów oraz podjęcie działań wspierających jego efektywną sprzedaż. Dlatego tez wszelkie ekologiczne produkty przeznaczone do sprzątanie mogą liczyć na wsparcie eko marketingu.

Stara się on także kształtować mentalność wielu przedsiębiorców, którzy pod wpływem marketerów i badań rynkowych zmieniają dotychczasowe linie produkcyjne i procesy po to, by ich wyroby były bardziej sprzyjające środowisku, bezpieczne ekologiczne i zdecydowanie lepiej się sprzedawały. Linie ekologicznych środków do sprzątania są dobrym tego zjawiska przykładem.

Pamiętajmy jednak, że można spotkać się także z celowo złą ekologiczną produkcją. Niektórzy producenci nie zachowują etycznej zawodowej postawy i pod wciągają pod ekologię swoje produkty, które tak naprawdę z eko nie maja za wiele wspólnego. Chcą wykorzystać modny trend w zwiększeniu sprzedaży swoich produktów.

Dlatego też przed kupnem ekologicznego produktu warto jest dokładnie go sprawdzić. Przydatne są wszelkie oznaczenia, międzynarodowe znaczki wskazujące na ekologiczny charakter produktu a także opinie w branżowych pismach czy też internetowych serwisach - np. w serwisie HOJO.PL.

lista aktualności