Porady o sprzątaniu

ABC dla osób myślących o założeniu firmy sprzątającej. Zakładanie firmy sprzątającej. Jak założyć firmę sprzątającą?

30-06-2011

1. Zróbmy dobry biznes plan.

Najważniejsze rzeczy to:  opis branży jakiej dotyczyć będzie nasza działalność, badania rynku dotyczące sensowności jej zakładania oraz misje i cele jakie zamierzamy osiągnąć w konkretnym okresie czasu. Ważne jest podanie lokalizacji na jakiej zamierzamy działać i opis klientów do jakich kierowany jest nasz produkt bądź usługa. Następnie określamy mocne i słabe punkty naszego przedsiębiorstwa uwzględniając w tym miejscu zagrożenia na jakie możemy natrafić w trakcie realizacji projektu. Ważnym elementem jest dokładny opis produktu lub usługi jaką oferujemy klientowi. Ma to na celu określenie czym nasz produkt będzie się wyróżniał na rynku z pośród innych jemy podobnych. Kolejnym etapem są informacje dotyczące planowanych inwestycji i sposobu ich realizacji. Na koniec należy określić sposób zarządzania przedsiębiorstwem.

2. Postarajmy się o kilka zleceń jeszcze przed założeniem firmy.

Sprzątanie mieszkań i domów prywatnych to specyficzny rynek i wymagający klient. Potrzebne jest  wyczucia i takt. Osoby sprzątające domy prywatne powinny nie tylko mieć wiedzę na temat zastosowania różnego rodzaju środków i ogólnych zasad sprzątania, ale również kontaktu z klientem. Liczy sie kultura osobista, wygląd i zaufanie.

3. Dobra nazwa dla firmy

Wbrew pozorom jest to ważne. Cchwytliwa nazwa będzie stanowić wizytówkę firmy. W ostatnich latach popularne stało się nadawanie firmom nazw wywodzących się z języka angielskiego. Oczywiście jest to jedna z dostępnych form jednak osobom starszym (jeśli do takowych kierujemy swój produkt bądź usługę może być trudną ją wymówić i zapamiętać). Jeśli więc nasza oferta jest skierowana do tej grupy wiekowej to lepiej aby nazwa wywodziła się z języka polskiego. Najważniejsze aby kojarzyła się ona w sposób pośredni lub jeszcze lepiej bezpośredni z naszą ofertą. Stanowić to będzie jej znak rozpoznawczy na rynku. Dobra nazwa powala na stworzenie na jej podstawie ciekawej reklamy a ta z kolei stanowi fundament każdego przedsiębiorstwa bez względu na branżę. Pozwala ona wymyślić ciekawy slogan i szatę graficzną dopasowaną do niej tematycznie.

4. Odpowiedni sprzęt i środki

Gdy firma zacznie sie rozrastać można pomyśleć o samochodzie firmowycm. Na początku jednak warto zainwestować w dobry sprzęt i środki czystości. Narzędzia pracy to sprzęt czyszczący na suchi i mokro. Odzież robocza, estetyczna. Rękawiczki gumowe itp. Dobrze jest nawiązać kontakt z przedstawicielem kilku firm zajmujących się dystrybucja środków dla firm sprzątających i korzystać i ich doradztwa. Są gotowi przyjechać na miejsce zleconej usługi i dobrać odpowiednie środki udzielając fachowej porady. Warto też odwiedzać forum czystościowe.

Naszą przewagą może być fakt, iż korzystamy z ekologicznych środków czystości. Są one droższe, ale zdrowsze. Pamietajmy też o własnym wyglądzie. Przysłowie – jak Cię widzą tak Cię piszą ma sens.

5.Pracownicy

Na początku warto pracować samemu chyba , że mamy już tyle zleceń, że sami nie damy rady ich zrealizować. Ważne są dobre relacje z pracownikami. Muszą wiedzieć, że cenisz i szanujesz ich pracę.

6. Pamiętajmy - nie ma takiej powierzchni, której nie da się uszkodzić poprzez jej niewłaściwe sprzątanie

Sprzątamy więc starannie, wolno, bez pośpiechu. Lepije pare inut dłuzej srzatac niż stracic Klienta i narazić się na nieprzyjemności.

7. Reklama

Początki są trudne, dlatego należy pomyśleć o dobrej i skutecznej reklamie. Gazety, Panorama Firm, Polskie Książki Telefoniczne to odpowiednie miejsca na zaprezentowanie swojej działalności. Warto też reklamować się wprost i składać ofertę w miejscach, gdzie potrzebują ekip sprzątających.  Klienci indywidualni potrzebują specjalizacji, np. prania dywanów, czyszczenia foteli itp. Trafienie w odpowiednią niszę, to trafienie w dziesiątkę. Nalezy przygotowac odpiwidnie ulotki, katalogi, wizytówki

Warto korzystać z nowych mediów: Internet i Facebook – np. serwis www.HOJO.PL

8.Płatności

Uważajmy na płatności klientów. Zdarza się często, iż firmy sprzątające nie otrzymują na czas wynagrodzenia. Klienci wykorzystują to, wiedząc, że konkurencja w tej branży jest silna i zawsze mogą zagrozić zerwaniem umowy. Weryfikujmy naszych zleceniodawców, by po kilku latach dojść do wprawy w odróżnianiu uczciwych od tych oszukujących i naciągających.

Te niedogodności mozna ominąć korzystając / współpracując z www.HOJO.PL

lista aktualności