Porady o sprzątaniu

Perspektywy dla polskich firm sprzątających. Polski rynek usług sprzątania. Sprzątanie mieszkań Warszawa. Soluvert.

08-07-2011

Zdaniem specjalistów polski rynek firm sprzatających jest bardzo dynamiczny. Na rynku ciągle pojawiają sie nowi Klienci. Od dużych firm posiadających sporo powierzchni biurowych do sprzątania po Klientów indywidualnych, którzy wprowadzając się do nowych domów lub mieszkań od razu decydują się na wynajęcie profesjonalnej firmy sprzątającej.

Coraz więcej firm decyduje sie także na outsourcing usług. Zlecanie sprzątania firmom zewnętrznym jest już w dużych przedsiębiorstwach normą. Zasada jest prosta - jeśli firma zdecyduje się na outsourcing jednej usługi, a ta się sprawdzi, to zleca kolejne. W tym więc segmencie specjaliści upatrują spore możliwości rozwoju dla firm sprzątających.

Podobnie jest z segmentem klientów indywidualnych. Popyt na profesjonalne usługi porządkowe oferowane prywatnym osobom jest bardzo duży. Powoli mijają czasy gdy klienci indywidualni decydowali sie na zatrudnienie „pani do sprzątania” na czarno. Efekty takiej pracy nie były najlepsze. Zaczyna liczyć się doświadczenie, profesjonalizm, uczciwość, transparentność. Cena jest ważna, ale nie najważniejsza. Szczególnie jest to widoczne w segmencie premium. Właściciele firm, osoby na kierowniczych stanowiskach, managerowie, celebryci, itp. czyli osoby, które nie mają czasu aby samodzielnie zajmować się sprzątaniem maja natomiast środki, aby wynająć profesjonana firme sprzatającą do regularnego sprzątania. Ich domy są wyposażone w drogie meble i sprzęt więc każda „fuszerka” jest od razu rozliczana. Ten segment jest dynamiczny, popyt wzrasta, ale przebiją sie w nim tylko nalepsze firmy sprzątające.

Oczywiście, do zagospodarowania zostaje także spora liczba klientów poza segmentem premium. Tutaj wymagania są mniejsze nie mniej oczekiwania co do profesjonalizmu firmy są duże. Inaczej mówiąc firma sprzątająca to biznes, który wymaga dużego samozaparcia ze strony przedsiębiorcy. Musi nastawić się na rozwój małymi krokami, począwszy od współpracy z kilkoma klientami i sukcesywnie zwiekszac ich liczbę poprzez jakość swoich usług. Perpspektywy są zachęcające, ale tylko dla solidnych, wytrwałych i aktywnych firm.

Na regulację rynku usług sprzątania ma wpływ standaryzacja usług sprzątania. Pierwszą z nich wprowadziło HOJO.PL, Pierwsza Internetowa Giełda Usług Sprzątania. Standaryzacja staje się tym samym jednym z głównych czynników wyboru profesjonalnej firmy sprzątającej przez klienta indywidualnego. Za tym idą kolejne czynniki, jak świadczenie usług sprzątania przyjaznymi dla człowieka środami czystości, coraz częściej ekologicznymi środkami czytości. HOJO.PL rekomenduje Klientom sprawdzone i wydajne ekologiczne środki czystości Soluvert. To jakość, wydajność i szeroki wachlarz zapachów.

>>> Ekologiczne środki czystości Soluvert można zamówić w sklepie internetowym http://www. sklep.hojo.pl.

 

 

lista aktualności